Termes i condicions
Totes les botigues virtuals han de seguir una normativa que cal dominar per un bon ús del comerç electrònic. Aquesta pàgina web l'intenta seguir molt rigorosament per tal d'evitar malentesos, així doncs pensem que és important llegir els termes i condicions abans de utilitzar els nostres serveis.
Per començar, vendre un producte a Internet és igual que vendre'l en una botiga física: hi ha lleis, tràmits, impostos i obligacions que no es poden saltar. Els cinc passos a seguir són:
-
Crear una societat (o ser empresari individual): és a dir, estar inscrit en el Règim Especial de Treballadors Autònoms, declarar IVA, alta en l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE), pagaments d'IRPF, etc
-
-Complir la Llei Orgànica de Protecció de Dades (LOPD): Mitjançant aquesta llei es va crear l'organisme AEPD (Agència Espanyola de Protecció de Dades) encarregat de vetllar pel compliment de la legislació sobre protecció de dades i el control de la seva aplicació (especialment pel que fa als drets d'informació, accés, rectificació, oposició i cancel · lació de dades).És a dir si algun moment a la pàgina web es demana informació personal del client queda registrada a un informe que s'ha de declarar a l'AEPD, per tant la seguretat està garantida.
-
Complir la llei de condicions generals de contractació: El contracte entre venedor i comprador ha de ser just i equitatiu, ja que el primer és el que imposa les condicions del tracte.L'acord no tindrà cap mena de validesa si no està firmat per les dues parts i compleix una série de requisits que deixem aquí:https://civil.udg.edu/normacivil/estatal/contract/lcgc.htm
-
Complir la Llei de Serveis de la Societat de la Informació i del Comerç Electrònic (LSSICE): El comprador ha d'estar informat en tot moment de una série de dades com ara: nom, direcció, dades de contacte, NIF / CIF, preu dels productes / serveis, condicions per a la compra, transport, lliurament dels productes, si hi ha un contracte s'ha de donar a conèixer prèviament a la compra...
-
Complir la llei d'ordenació del comerç minorista: totes aquelles vendes que es realitzen a distància (sense presència física simultània de comprador i venedor). En aquesta es detalla la informació que, amb la suficient antelació, el venedor haurà de posar a disposició del comprador: Identitat i adreça del venedor, característiques del producte, preu i impostos, formes de pagament, despeses de lliurament i transport, etc.
-
Procés de compra: Cal indicar el consumidor quin és el procediment per a realitzar la compra d'un producte a la botiga on-line, descrivint les diferents fases del procés: elecció de productes, presa de dades del comprador i del domicili de lliurament , elecció del mitjà de pagament, etc ...; assenyalant les mesures de seguretat que es troben implantades en aquest procés (sistemes de transmissió segura de dades-protocols de seguretat, passarel·les de pagament, certificats de seguretat, etc ..), oferint unes FAQS (preguntes freqüents) per a resoldre els possibles dubtes amb què es pot trobar l'usuari en el transcurs de la compra.
-
Preu i mitjans de pagament: En aquests aspectes el més recomanable és ser clar i transparent amb el consumidor, per això, és preferible indicar al consumidor els preus amb els impostos inclosos (IVA) i detallar les despeses d'enviament dels productes segons les diferents zones de destinació, facilitant eines que permetin conèixer al consumidor el preu final de la compra (amb tots els conceptes inclosos) abans de procedir a formalitzar els cargos.
-
Parts i forma d'entrega: És obligatori informar el consumidor degudament sobre els terminis i forma de lliurament dels productes adquirits.
-
Confirmació de la Recepció de la Comanda: Una vegada sigui rebut la comanda, l'empresa haurà d'enviar un correu electrònic de confirmació de recepció de la comanda al consumidor en el termini de 24 hores des de la recepció. En els casos en què les empreses no treballin els caps de setmana i sigui inviable complir aquest termini, s'haurà d'enviar el correu electrònic de confirmació a la jornada laboral. En aquesta comunicació amb el consumidor es poden realitzar totes les observacions sobre la comanda siguin convenients. Així l'empresa pot aprofitar aquesta comunicació per informar sobre els terminis de lliurament o qualsevol incidència .
-
Devolucions i/o Reclamacions: El consumidor té els mateixos drets i terminis per a procedir a realitzar la devolució i / o reclamar els possibles vicis o defectes que presenti el producte. És fonamental assenyalar en les condicions particulars de venda els següents aspectes:
1. Causes de devolució de productes: És recomanable limitar les causes de devolució de productes (danys en el producte, equivocació o no conformitat amb aquest, etc.).
2. En els casos d'equivocació i no conformitat amb la comanda, així com en productes que siguin susceptibles de còpia (com llibres, vídeos, CD, DVD 's, etc.), Caldrà establir expressament que perquè una devolució sigui admesa el producte haurà d'estar intacte i correctament precintat i embalat.
3. Procediment a seguir en la devolució de productes: establir un procediment per a les devolucions i reclamacions, establir un e-mail o telèfon de contacte i determinar qui correrà amb les despeses derivades de la d evolució (principalment despeses de transport).
4. Termini de devolució: La Llei d'ordenació del comerç minorista estableix com a termini de devolució 7 dies comptats des del lliurament de la comanda al consumidor.